Our Story

فراهنگ؛ مرکز مدیریت رسانه

درآغاز

مردادماه۱۳۷۸ که فراهنگ شکل گرفت، خود را محدود به جغرافیایی خاص نکرد و خیلی زود با ایجاد و استقرار نمایندگی‌ها در تهران و کیش فعالیت‌های حوزه تبلیغی خود را به‌صورت ملی فراگیر کرد. برای فراهنگ از ابتدا نقطه هدف همیشه فراتر از خواسته زمانه بوده و ترجیح داده در تمامی فعالیت‌های‌اش یک گام پیش‌تر از آن بردارد و همین امرباعث شد که فراهنگ با جذب هنرمندان و متخصصان حوزه ارتباطات، تبلیغات وگرافیک باشرکتهای زیرمجموعه خود با بیش از ۳۲۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم  به یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغاتی در ایران تبدیل شود.

فعالیت درنقاط مختلف کشور،باعث شد فراهنگ به مدت 2 سال عضو شوراي نظارت بر تبليغات سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامی ايران،نايب‌ریيس هيات مديره كنسرسيوم پذيرش و پخش پيام‌هاي بازرگاني صدا و سيماي مراكز استان‌هاي كشور،نمايندگی انحصاري پذيرش و پخش پيام‌هاي بازرگاني صدا و سيماي استان خراسان به مدت 5 سال ،عضویت كنسرسيوم پيام‌هاي بازرگاني شبكه هاي سراسري و راديويي ايران هچنین عضو ورئیس کمیته شهرستـان های انجمن صنفي شركت هاي تبليغــاتي ايــران و مشاور شركت هاي دولتي وخصوصي، موسسات مالي و اعتباری، فرهنگي و شركت هاي سرمايه‌گذاري خارجي در ايران، مجری انحصاری تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی مشهد و مجری تبلیغات ‌محیطی در مشهد وجزیره زیبای کیش شود.

شرکت فراهنگ در ادامه فعالیت‌هایش با شناخت به‌موقع تغییرات تکنولوژی در حوزه تبلیغات با برگزاری سمینار بین‌المللی سواد رسانه‌ای با همکاری دانشگاه ایتاکا نیویورک اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در تهران کرد. این اقدام موجب شناسایی، جذب و تشکیل تیم‌های فعال در حوزه IT و فضای‌مجازی و رسانه‌ای شد که نتیجه این رویکرد تبدیل فراهنگ به ” مرکز مدیریت رسانه”،همچنین ایجاد بزرگ‌ترین مجموعه رسانه ای بخش خصوصی درکشوربا نام هلدینگ«خبر فوری»بود که تا سال ۱۴۰۲با بیش از ۲۵میلیون مخاطب در فضای مجازی در قالب بخش خصوصی فعال و پیشرواست.

استراتژی توسعه رسانه‌ای فراهنگ به عنوان مرکزمدیریت رسانه در فضای مجازی واستفاده از ظرفیت‌های منحصر به‌فرد در موضوعاتی نظیر؛ نظرسنجی، روابط‌عمومی، مدیریت ارتباط با مشتریان، خبرسازی، کنترل و مدیریت ریسک‌های به‌وجود آمده در فضای رقابتی آنلاین باعث شد تا در سبد ایده‌های خود، از ظرفیت‌های رسانه‌های دیجیتال به نحوه فوق‌العاده بهره‌مند شده و مشاور و راهبری قابل توجه و مطمئن برای توسعه کسب و کارهای مشتریان خود باشد که حاصل آن تاسیس دپارتمان دیجیتال مارکتینگ سین برای ایجاد کسب وکارهای مجازی ، مدیریت وتولید محتوای خلاقانه با دارا بودن بیش از ۵۰۰رسانه سراسری و استانی با بیشترین تنوع از حیث موضوعی وجغرافیایی بوده است .

اکنون فراهنگ

فراهنگ در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از مدیران ارشد صنعتی و تجاری در حوزه تدوین استراتژی و به‌کارگیری هنرمندان خبره و آشنا با حوزه رسانه‌های مجازی در کنار رسانه‌های محیطی، مکتوب، دیداری و شنیداری ایده‌های خلاقانه را در چارچوب استراتژی طراحی شده به‌عنوان فعالیتهای تبلیغی ، ترویجی ،میان‌رشته‌ای و روابط‌عمومی در اختیار مشتریان خود قرار داده و در چشم انداز آینده اش، حفظ وکسب جایگاه برترین‌ها در کشور و ورود به فعالیت و گسترش آن را فراتر از مرزها ترسیم کند.

زیر مجموعه ها

خبرفوری

در حال حاضر در هر ۲۴ ساعت، هلدینگ خبر فوری بیش از ۴ میلیون بازدید و بیش از ۳۰ هزار کامنت دریافت می‌کند و روزانه در بسترهای خود حدود ۵ هزار پیام کاربـــــــــــــران را از طریق راه های ارتباطی ثبت و پس از راستی‌آزمایی، منتشر می‌سازد. خبرفوری با شعار «خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی» بیش از ۱۰۰ برند و ۵۰۰ رسانه در اختیار داشته و همچنین تا به امروز برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۴۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجموعه رسانه‌های خبر فوری در روبیکا ۶ میلیون مخاطب، اینستاگرام ۵/۵ میلیون، تلگرام 5/4 میلیون، روبینو ۳ میلیون، سروش، بله، گپ، توییتر، آپارات و یوتیوب بیش از ۱ میلیون مخاطب دارند. به جز ۳۰ رسانه استانی خبر فوری که در مراکز استان‌ها فعال هستند، رسانه‌های کشوری با هدف تغذیه مخاطب از موضوعات‌ دیگر نیز در این بخش فعال‌ هستند که در زمینه‌های اقتصادی، سرگرمی، فناوری، هنری، ورزشی و… مشغول به اطلاع‌رسانی هستند.

خبر فوری، حادثه نیوز‌، جهان ورزش، پارسینه، سرنا نیوز، اخبار مشهد، اخبار تهران، خبرنگار ایران و… عنوان برخی از کانالهای تلگرامی و صفحات اینستاگرامی این هلدینگ رسانه‌ای است.

پیام رسان ملی گپ

پیام‌رسان‌ گپ به عنوان یکی از ۳ پیام‌رسان‌ رسمی کشور در سال ۱۳۹۸، توسط شورای عالی فضای مجازی تأیید و جهت استفاده در تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی توصیه و ابلاغ شد. این پیام‌رسان اکنون توانسته بعد از گذشت ۴ سال از انتشار اولیه، بالغ بر ۹ میلیون کاربر را از سراسر کشور جذب کند. شاید متمایزترین ویژگی پیام‌رسان گپ، بخش «دنیای گپ» باشد.

کاربران می‌توانند از بخش دنیای گپ، محتوای ارزشمند، بازی و سرگرمی‌های متنوع دسترسی داشته باشند. سرویس‌های این برنامه در گروه‌های مختلفی از جمله آموزشی، ورزشی، هنری و غیره دسته‌بندی شده‌اند.

از دیگر قابلیت‌های کاربردی گپ می‌توان به امکان دسترسی به خدمات پیشخوان الکترونیک ( درخواست و ارسال پول، پرداخت قبوض و یا خرید شارژ ) اشاره کرد.

برخی از خدمات این پیام‌رسان :

  • قابلیت ارسال انواع محتوا (متن، تصویر، ویدئو و صوت)
  • سرویس CRM و پشتیبانی
  • ارسال پیام به کاربران غیر گپی به صورت پیامک (سامانه چاپار گپ)
  • کیف‌پول الکترونیکی سازمانی، پخش زنده جهت پوشش مراسم خاص
  • ایجاد فروشگاه تعاونی و مدیریت سفارش‌ها
  • اتصال سامانه‌های داخلی سازمان به بستر پیام‌رسان  از طریق API
  • برون‌سپاری آسان سرویس‌ها و خدمات متنوع سازمان با استفاده از API‌ها و بات پلتفرم گپ
  • پیاده‌سازی سرویس‌های مبتنی برIOT
  • و…

کاتالوگ های تخصصی