Our Story
فراهنگ؛ مرکز مدیریت رسانه

درآغاز
مردادماه۱۳۷۸ که فراهنگ شکل گرفت، خود را محدود به جغرافیایی خاص نکرد و خیلی زود با ایجاد و استقرار نمایندگیها در تهران و کیش فعالیتهای حوزه تبلیغی خود را بهصورت ملی فراگیر کرد. برای فراهنگ از ابتدا نقطه هدف همیشه فراتر از خواسته زمانه بوده و ترجیح داده در تمامی فعالیتهایاش یک گام پیشتر از آن بردارد و همین امرباعث شد که فراهنگ با جذب هنرمندان و متخصصان حوزه ارتباطات، تبلیغات وگرافیک باشرکتهای زیرمجموعه خود با بیش از ۳۲۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم به یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغاتی در ایران تبدیل شود.
فعالیت درنقاط مختلف کشور،باعث شد فراهنگ به مدت 2 سال عضو شوراي نظارت بر تبليغات سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامی ايران،نايبریيس هيات مديره كنسرسيوم پذيرش و پخش پيامهاي بازرگاني صدا و سيماي مراكز استانهاي كشور،نمايندگی انحصاري پذيرش و پخش پيامهاي بازرگاني صدا و سيماي استان خراسان به مدت 5 سال ،عضویت كنسرسيوم پيامهاي بازرگاني شبكه هاي سراسري و راديويي ايران هچنین عضو ورئیس کمیته شهرستـان های انجمن صنفي شركت هاي تبليغــاتي ايــران و مشاور شركت هاي دولتي وخصوصي، موسسات مالي و اعتباری، فرهنگي و شركت هاي سرمايهگذاري خارجي در ايران، مجری انحصاری تبلیغات نمایشگاه بینالمللی مشهد و مجری تبلیغات محیطی در مشهد وجزیره زیبای کیش شود.
شرکت فراهنگ در ادامه فعالیتهایش با شناخت بهموقع تغییرات تکنولوژی در حوزه تبلیغات با برگزاری سمینار بینالمللی سواد رسانهای با همکاری دانشگاه ایتاکا نیویورک اقدام به برگزاری کارگاههای تخصصی در تهران کرد. این اقدام موجب شناسایی، جذب و تشکیل تیمهای فعال در حوزه IT و فضایمجازی و رسانهای شد که نتیجه این رویکرد تبدیل فراهنگ به ” مرکز مدیریت رسانه”،همچنین ایجاد بزرگترین مجموعه رسانه ای بخش خصوصی درکشوربا نام هلدینگ«خبر فوری»بود که تا سال ۱۴۰۲با بیش از ۲۵میلیون مخاطب در فضای مجازی در قالب بخش خصوصی فعال و پیشرواست.
استراتژی توسعه رسانهای فراهنگ به عنوان مرکزمدیریت رسانه در فضای مجازی واستفاده از ظرفیتهای منحصر بهفرد در موضوعاتی نظیر؛ نظرسنجی، روابطعمومی، مدیریت ارتباط با مشتریان، خبرسازی، کنترل و مدیریت ریسکهای بهوجود آمده در فضای رقابتی آنلاین باعث شد تا در سبد ایدههای خود، از ظرفیتهای رسانههای دیجیتال به نحوه فوقالعاده بهرهمند شده و مشاور و راهبری قابل توجه و مطمئن برای توسعه کسب و کارهای مشتریان خود باشد که حاصل آن تاسیس دپارتمان دیجیتال مارکتینگ سین برای ایجاد کسب وکارهای مجازی ، مدیریت وتولید محتوای خلاقانه با دارا بودن بیش از ۵۰۰رسانه سراسری و استانی با بیشترین تنوع از حیث موضوعی وجغرافیایی بوده است .

اکنون فراهنگ
فراهنگ در سالهای اخیر با بهرهگیری از مدیران ارشد صنعتی و تجاری در حوزه تدوین استراتژی و بهکارگیری هنرمندان خبره و آشنا با حوزه رسانههای مجازی در کنار رسانههای محیطی، مکتوب، دیداری و شنیداری ایدههای خلاقانه را در چارچوب استراتژی طراحی شده بهعنوان فعالیتهای تبلیغی ، ترویجی ،میانرشتهای و روابطعمومی در اختیار مشتریان خود قرار داده و در چشم انداز آینده اش، حفظ وکسب جایگاه برترینها در کشور و ورود به فعالیت و گسترش آن را فراتر از مرزها ترسیم کند.
زیر مجموعه ها
خبرفوری
هلدینگ رسانهای خبرفوری روزانه بیش از ۹.۵ میلیون بازدید و ۷۰ هزار نظر از مخاطبان خود دریافت میکند و حدود ۷ هزار پیام کاربری را از طریق کانالهای ارتباطی ثبتشده و تأییدشده در پلتفرمهای خود منتشر مینماید.
این مجموعه با شعار «خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی» فعالیت میکند و با در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰ برند و ۵۰۰ رسانهی زیرمجموعه، برای ۳۰۰ نفر بهطور مستقیم و ۲۴۰۰ نفر بهطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
تیم تولید محتوای خبرفوری با حضور در تهران، مشهد و سایر مراکز استانها، اخبار لحظهای سراسر کشور را در قالبهای متنوع متنی، تصویری، صوتی، ویدیویی، پادکست و ویدیوکست تولید و منتشر میکند. همچنین با رصد بیش از ۱۵۰ منبع معتبر داخلی و خارجی، مهمترین اخبار را بهصورت فوری و گسترده در رسانههای خود بازنشر مینماید.
گروه رسانههای خبرفوری در پلتفرمهای مختلف، دارای شبکهای گسترده از مخاطبان است:
تلگرام با ۲۴.۵ میلیون، اینستاگرام با ۱۵.۲۸ میلیون، روبیکا با ۱۲ میلیون، روبینو با ۳.۶۷ میلیون، بله و سروش با مجموع ۳.۸۵ میلیون، و همچنین گپ، توییتر، آپارات و یوتیوب هر یک با بیش از یک میلیون مخاطب فعال.
علاوه بر ۳۱ رسانه استانی فعال با نام هر استان، خبرفوری در قالب رسانههای موضوعی نیز فعالیت دارد و حوزههایی چون اقتصاد، فناوری، سرگرمی، ورزش و هنر را پوشش میدهد.
سیاست اصلی خبرفوری، تولید محتوایی باکیفیت، متنوع و منصفانه است؛ محتوایی که از دل جامعه برخاسته و فارغ از هرگونه خطکشی، بازتابدهنده واقعیتهای مردم است.
نقطه قوت هلدینگ خبرفوری، حضور فعال و مؤثر در تمامی شبکههای اجتماعی است.
این مجموعه بهعنوان معتبرترین رسانه خصوصی کشور، در بسیاری از پلتفرمها بهعنوان کانال مرجع خبری شناخته میشود.
از جمله رسانهها و برندهای زیرمجموعه خبرفوری میتوان به حادثهنیوز، جهان ورزش، پارسینه، سورنا نیوز، مشهد نیوز، تهران نیوز و خبرنگار ایران اشاره کرد.

پیام رسان ملی گپ
پیامرسان گپ به عنوان یکی از ۳ پیامرسان رسمی کشور در سال ۱۳۹۸، توسط شورای عالی فضای مجازی تأیید و جهت استفاده در تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی توصیه و ابلاغ شد. این پیامرسان اکنون توانسته بعد از گذشت ۴ سال از انتشار اولیه، بالغ بر ۹ میلیون کاربر را از سراسر کشور جذب کند. شاید متمایزترین ویژگی پیامرسان گپ، بخش «دنیای گپ» باشد.
کاربران میتوانند از بخش دنیای گپ، محتوای ارزشمند، بازی و سرگرمیهای متنوع دسترسی داشته باشند. سرویسهای این برنامه در گروههای مختلفی از جمله آموزشی، ورزشی، هنری و غیره دستهبندی شدهاند.
از دیگر قابلیتهای کاربردی گپ میتوان به امکان دسترسی به خدمات پیشخوان الکترونیک ( درخواست و ارسال پول، پرداخت قبوض و یا خرید شارژ ) اشاره کرد.
برخی از خدمات این پیامرسان :
- قابلیت ارسال انواع محتوا (متن، تصویر، ویدئو و صوت)
- سرویس CRM و پشتیبانی
- ارسال پیام به کاربران غیر گپی به صورت پیامک (سامانه چاپار گپ)
- کیفپول الکترونیکی سازمانی، پخش زنده جهت پوشش مراسم خاص
- ایجاد فروشگاه تعاونی و مدیریت سفارشها
- اتصال سامانههای داخلی سازمان به بستر پیامرسان از طریق API
- برونسپاری آسان سرویسها و خدمات متنوع سازمان با استفاده از APIها و بات پلتفرم گپ
- پیادهسازی سرویسهای مبتنی برIOT
- و…
کاتالوگ های تخصصی
021-24556
051-31831
076-44468174