کتاب برند یک سند رسمی است که هویت برند را مشخص می کند و ممکن است آن را راهنمای برند، راهنمای سبک، یا نام های مشابه دیگری نیز بنامند. هدف این سند محافظت از استحکام برند است تا بتواند شهرت، اعتبار و ارزش برند را حفظ و افزایش دهد.. برند بوک هویت و قوانینی را مطرح می سازد که همه افراد تعاملی با برند ملزم به پیروی از این دستورالعمل های منحصر به فرد برند هستند. وجود برند بوک به عنوان سنگ بنای یک برند چنین اطمینان حاصل می کند که قرار گرفتن مخاطبین در معرض نام تجاری و کالا یا خدمات آن می تواند دقیقاً رفتار، لحن، احساس و شخصیت برند را به آنها انتقال دهد. البته ین قوانین باید به اندازه کافی انعطاف پذیر و همچنین برای حفظ نام تجاری به سادگی قابل تشخیص باشند.